Αρ. Απόφασης: 302/2024
 
Ημερομηνία: 23/09/2024
 
Θέμα: Επιτρεπόμενα Έσοδα του Φορέα Υλοποίησης του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος 2.6.2 ‘Γραμμή Διασύνδεσης Μεταξύ Κοφίνου (ΚΥ) και Κορακιά-Κρήτη (ΕΛ)” για τη Ρυθμιστική Περίοδο 2025
 
Στη συνεδρίαση ημερομηνίας 23 Σεπτεμβρίου 2024 υπ’ αριθμόν 66/2024, τέθηκαν ενώπιον της Ανώτερης Διοίκησης της ΡΑΕΚ τα πιο κάτω έγγραφα:  
  • H επιστολή του Φορέα Υλοποίησης του Έργου ΕΚΕ 2.6.2 ΑΔΜΗΕ Α.Ε. ημερομηνίας 28 Ιουνίου 2024, η οποία απευθύνεται στη ΡΑΕΚ και τη ΡΑΑΕΥ με θέμα «Εισήγηση για τον υπολογισμό του ρυθμιζόμενου του Έργου ΕΚΕ 2.6.2-Euroasia Interconnector για την πρώτη ρυθμιστική περίοδο 2024-2025»,
  • Η επιστολή του Φορέα Υλοποίησης του Έργου ΕΚΕ 2.6.2 ΑΔΜΗΕ Α.Ε. ημερομηνίας 17 Σεπτεμβρίου 2024, η οποία απευθύνεται στη ΡΑΕΚ και τη ΡΑΑΕΥ με θέμα ««Αναθεώρηση της από 5 Σεπτεμβρίου 2024 κοινής απόφασης τροποποίησης της από 10 Οκτωβρίου 2017 κοινής απόφασης επιμερισμού κόστους (CBCA) για το έργο ΕΚΕ 2.6.2. – Διευκρινίσεις αναφορικά με το αίτημα αναγνώρισης επενδυτικών δαπανών»,
  • Η επιστολή του Φορέα Υλοποίησης του Έργου ΕΚΕ 2.6.2 ΑΔΜΗΕ Α.Ε. ημερομηνίας 20 Σεπτεμβρίου 2024, η οποία απευθύνεται στη ΡΑΕΚ και τη ΡΑΑΕΥ με θέμα «Διευκρινίσεις αναφορικά με τις λειτουργικές δαπάνες του ΕΚΕ 2.6.2 για το έτος 2025- Απάντηση στην Ο-08/2024 κοινή επιστολή ΡΑΕΚ & ΡΑΑΕΥ»,
  • Αντίγραφο της σύμβασης μεταξύ του Φορέα Υλοποίησης του Έργου ΕΚΕ 2.6.2 ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και της εταιρείας Nexans Norway SA ημερομηνίας 13 Δεκεμβρίου 2023, 
  • Το Grant Agreement μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (CINEA) και του πρώην Φορέα Υλοποίησης του ΕΚΕ 3.10 Euroasia Interconnector Ltd, ημερομηνίας 8 Σεπτεμβρίου 2022, 
  • Το Εσωτερικό Σημείωμα του Γραφείου της ΡΑΕΚ, υπ’ αριθμόν 548/2024, ημερομηνίας 13 Σεπτεμβρίου 2024, με θέμα «Επιτρεπόμενα Έσοδα Γραμμής Διασύνδεσης για τα έτη 2024-2025»,
  • Η επιστολή της ΡΑΑΕΥ ημερομηνίας 23 Σεπτεμβρίου 2024, η οποία απευθύνεται στη ΡΑΕΚ με θέμα «Σχέδιο κοινής απόφασης - κόστος 1ης Ρυθμιστικής Περιόδου», 
  • Η επιστολή της ΡΑΑΕΥ ημερομηνίας 23 Σεπτεμβρίου 2024, η οποία απευθύνεται στη ΡΑΕΚ με θέμα «Σχέδιο κοινής απόφασης - κόστος 1ης ΡΠ»,
  • Το Εσωτερικό Σημείωμα του Γραφείου της ΡΑΕΚ, υπ’ αριθμόν 566/2024, ημερομηνίας 23 Σεπτεμβρίου 2024, με θέμα «Επιτρεπόμενα Έσοδα Γραμμής Διασύνδεσης για τα έτη 2024-2025».
Τα Μέλη της Ανώτερης Διοίκησης της ΡΑΕΚ έλαβαν δεόντως υπόψη: 
  • Τους περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού Νόμους του 2021 έως 2023 (Ν.130(Ι)/2021) και ειδικότερα τα άρθρα 22 «Αρχές που διέπουν τις ρυθμιζόμενες διατιμήσεις, τα τέλη και τις χρεώσεις» και 23 «Ρύθμιση διατιμήσεων και χρεώσεων»,
  • Τη Ρυθμιστική Απόφαση της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμόν 01/2021 (ΚΔΠ 359/2021), ημερομηνίας 13 Αυγούστου 2021, με θέμα «Δήλωση Ρυθμιστικής Πρακτικής και Μεθοδολογία Διατιμήσεων Ηλεκτρισμού»,  
  • Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2022/869 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 2022 σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές για τις διευρωπαϊκές ενεργειακές υποδομές, την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 715/2009, (ΕΕ) 2019/942 και (ΕΕ) 2019/943 και των οδηγιών 2009/73/ΕΚ και (ΕΕ) 2019/944 και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 347/2013, 
  • Την Απόφαση της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμόν 22/2023, ημερομηνίας 25 Ιανουαρίου 2023, με θέμα «Μεθοδολογία Αναπροσαρμογής των Επιτρεπόμενων Εσόδων και Διατιμήσεων των Ρυθμιζόμενων Δραστηριοτήτων Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης της Γραμμής Διασύνδεσης», με την οποία καθορίστηκε η Μεθοδολογία Αναπροσαρμογής των Επιτρεπόμενων Εσόδων και Διατιμήσεων των Ρυθμιζόμενων Δραστηριοτήτων Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης της Γραμμής Διασύνδεσης, κατ’ αναλογία της μεθοδολογίας αναπροσαρμογής των επιτρεπόμενων εσόδων και των διατιμήσεων για τις βασικές ρυθμιζόμενες δραστηριότητες της ΑΗΚ και του ΔΣΜΚ λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις πρόνοιες του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/869,
  • Τον κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) 2024/1041 της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2023 για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/869 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά τον ενωσιακό κατάλογο έργων κοινού ενδιαφέροντος και έργων αμοιβαίου ενδιαφέροντος σύμφωνα με τον οποίο  περιλαμβάνεται η δέσμη Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας [που επί του παρόντος είναι γνωστή ως EuroAsia Interconnector], η οποία περιλαμβάνει τα ΕΚΕ 2.6.1 διασύνδεση μεταξύ Hadera (IL) και Kofinou (CY) (αριθ. 3.10.1 στον πέμπτο κατάλογο ΕΚΕ) 2.6.2 διασύνδεση μεταξύ Kofinou (CY) και Korakia, Crete (EL) (αριθ. 3.10.2 στον πέμπτο κατάλογο ΕΚΕ),
  • Την Απόφαση της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμό 216/2017, ημερομηνίας 10 Οκτωβρίου 2017, με θέμα «Διασυνοριακός Επιμερισμός Κόστους Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος Νο 3.10.2 Interconnection Between Kofinou (CY) and Korakia, Crete (EL) και No 3.10.3 Internal Line Between Korakia, Crete and Attica Region (EL)»,
  • Τη Συμφωνία Διασυνοριακού Επιμερισμού του Κόστους (Συμφωνία CBCA) μεταξύ της Ελληνικής Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και της ΡΑΕΚ, ημερομηνίας 10 Οκτωβρίου 2017 σχετικά με τα έργα κοινού ενδιαφέροντος (ΕΚΕ) με αριθμό 3.10.2 «Διασύνδεση Κοφίνου (CY) και Κορακιάς, Κρήτη (EL)» και 3.10.3 «Εσωτερική Γραμμή μεταξύ Κορακιάς, Κρήτη και Αττικής (EL)»,
  • Την Απόφαση της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμό 136/2021, ημερομηνίας 23 Απριλίου 2021, με θέμα «Επικαιροποίηση και Ενημέρωση της Συμφωνίας Διασυνοριακού Επιμερισμού Κόστους Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος Νο 3.10.2 Interconnection Between Kofinou (CY) and Korakia, Crete (EL)», 
  • Τη Συμφωνία μεταξύ των δυο εμπλεκόμενων Ρυθμιστικών Αρχών με τίτλο «Joint Decision of the Hellenic Regulatory Authority for Energy (RAE) and the Cyprus Energy Regulatory Authority (CERA) with regards to clarifications and updates related to the Cross-Border Cost Allocation Agreement, of 10 October 2017, following the Commission Delegated Regulation (EU) 2020/389», ημερομηνίας 23 Απριλίου 2021,
  • Την Απόφαση της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμόν 240/2023, ημερομηνίας 21 Ιουλίου 2023, με θέμα «Επικαιροποίηση και Ενημέρωση Συμφωνίας Διασυνοριακού Επιμερισμού Κόστους Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος Νο.3.10.2 Interconnection Between Kofinou (CY) and Korakia, Crete (EL)», 
  • Τη Συμφωνία Διασυνοριακού Επιμερισμού Κόστους Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος Νο.3.10.2 Interconnection Between Kofinou (CY) and Korakia, Crete (EL)(CBCA), και, ειδικότερα, την τελευταία τροποποίησή της, ημερομηνίας 21 Ιουλίου 2023, με την οποία, οι δύο Ρυθμιστικές Αρχές Κύπρου και Ελλάδας,  ΡΑΕΚ και ΡΑΑΕΥ αντίστοιχα, αφού έλαβαν υπόψη τις επικρατούσες συνθήκες και τους πιθανούς κινδύνους που ενέχει το εν λόγω έργο, αναγνώρισαν και ενέκριναν μια εξαιρετικά μεγάλη αύξηση στο κεφαλαιουχικό κόστος του έργου με συνακόλουθη αύξηση του κόστους στον τελικό χρήστη ή/και καταναλωτή, 
  • Την Απόφαση της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμόν 146/2024, ημερομηνίας 24 Απριλίου 2024, με θέμα «Επικαιροποίηση και Ενημέρωση Συμφωνίας Διασυνοριακού Επιμερισμού Κόστους Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος Νο.3.10.2 Interconnection Between Kofinou (CY) and Korakia, Crete (EL)», 
  • Τη Συμφωνία μεταξύ της ΡΑΕΚ και της ΡΑΑΕΥ με τίτλο «Joint Decision of the Hellenic Regulatory Authority for Energy, waste and water (RAAEY) and the Cyprus Energy Regulatory Authority (CERA) with regards to the designation of «THE INDEPENDENT POWER TRANSMISSION OPERATOR S.A.» (ADMIE S.A. / IPTO S.A.) as the project promoter of the project of common interest 3.10.2  “Interconnection between Kofinou (cy) and Korakia-Crete (gr)”, ημερομηνίας 18 Απριλίου 2024, η οποία αφορά επικαιροποποιημένα και αναθεωρημένα θέματα σχετικά με την εκχώρηση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της Συμφωνίας Διασυνοριακού Επιμερισμού του Κόστους (CBCA) για την ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου-Κρήτης (ΕΚΕ 3.10.2 5η Λίστα) από τον Euroasia Interconnector Ltd στον ΑΔΜΗΕ Α.Ε..
  • Την Απόφαση της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμόν 284/2024, ημερομηνίας 5 Σεπτεμβρίου 2024, με θέμα «Επικαιροποίηση και Ενημέρωση Συμφωνίας Διασυνοριακού Επιμερισμού Κόστους Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος No 2.6.2 Interconnection between Kofinou (CY) and Korakia, Crete (EL), 
  • Τη Συμφωνία μεταξύ της ΡΑΕΚ και της ΡΑΑΕΥ με τίτλο «Joint Decision of the Hellenic Regulatory Authority for Energy, Waste and Water (RAAEY) and the Cyprus Energy Regulatory Authority (CERA) amending the Cross-Border Cost Allocation Agreement, of 10 October 2017 for the Project of Common Interest No. 2.6.2 “Interconnection between Kofinou (CY) and Korakia-Crete (GR)”», ημερομηνίας 5 Σεπτεμβρίου 2024, 
  • Την κοινή επιστολή ΡΑΕΚ/ΡΑΑΕΥ/Ο-07-2024 ημερομηνίας 5 Σεπτεμβρίου 2024 η οποία απευθυνόταν στον Φορέα Υλοποίησης ΑΔΜΗΕ Α.Ε. με την οποία τον ενημερώνει ότι το επιτρεπόμενο έσοδο κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα κατατίθεται από τον Φορέα Υλοποίησης ΑΔΜΗΕ A.E. στις δύο Ρυθμιστικές Αρχές και θα εγκρίνεται από κοινού, 
  • Την Απόφαση της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμόν 300/2024, ημερομηνίας 20 Σεπτεμβρίου 2024, με θέμα «Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος ΕΚΕ 2.6.2 για Ηλεκτρική Διασύνδεση μεταξύ Κοφίνου (ΚΥ) και Κορακιά-Κρήτη (ΕΛ)», και
  • Τα διαμειφθέντα μεταξύ ΡΑΕΚ και ΡΑΑΕΥ στις 16 και 23 Σεπτεμβρίου 2024 σχετικά με την εξέταση του αιτήματος του Φορέα Υλοποίησης και την ανάγκη λήψης κοινής απόφασης επί του θέματος.
Τα Μέλη της Ανώτερης Διοίκησης της ΡΑΕΚ μελέτησαν ενδελεχώς όλα τα ενώπιον τους έγγραφα και στοιχεία αναφορικά με τον υπολογισμό των Επιτρεπόμενων Εσόδων της Διατίμησης Χρήσης Γραμμής Διασύνδεσης (Δ-ΧΓΔ) για το έτος 2025, εντός του πλαισίου των προνοιών των άρθρων 22 και 23 των περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού Νόμων του 2021 έως 2023 (Ν.130(Ι)/2021),  της Ρυθμιστικής Απόφασης της ΡΑΕΚ υπ’ Αρ. 01/2021 καθώς επίσης και της Απόφασης της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμόν 22/2023, και εκτίμησαν ότι:
  • Για σκοπούς συμμόρφωσης με τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης, για σκοπούς διευκόλυνσης της αποδοτικής μακροπρόθεσμης ανάπτυξης και λειτουργίας του πανευρωπαϊκού διασυνδεδεμένου συστήματος και της αποδοτικής λειτουργίας της πανευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και για σκοπούς οριοθέτησης με διαφανή τρόπο των επιτρεπόμενων εσόδων του Φορέα Υλοποίησης του ΕΚΕ 2.6.2 (Γραμμή Διασύνδεσης μεταξύ Κοφίνου (ΚΥ) και Κορακιά-Κρήτη (ΕΛ)) απαιτείται η λήψη κοινής απόφασης των εμπλεκόμενων ρυθμιστικών αρχών επί των επιτρεπόμενων εσόδων της πρώτης ρυθμιστικής περιόδου. 
  • Ως προς το επενδυτικό κόστος:
    • Ο Φορέας Υλοποίησης του Έργου ΕΚΕ 2.6.2 ΑΔΜΗΕ Α.Ε. συμπεριέλαβε στην εισήγησή του αναλυτικό μοντέλο, με τον επιμερισμό του κόστους των επιμέρους στοιχείων που συνθέτουν το σύνολο των κεφαλαιουχικών δαπανών, ήτοι υποβρύχιο καλώδιο, μετατροπέας, αποτίμηση της συναλλαγής μεταξύ ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και Euroasia Interconnector Ltd και λειτουργικές δαπάνες που κεφαλαιοποιούνται. Το κόστος που αφορά στην κατασκευή του υποβρύχιου καλωδίου κρίνεται εύλογο καθώς επιβεβαιώνεται κατόπιν αντιπαραβολής με το πλάνο πληρωμών που περιλαμβάνεται στη σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία (Nexans Norway AS). Το συνολικό κόστος του μετατροπέα εκτιμάται σε 375 εκ. €, καθώς δεν έχει προς το παρόν υπογραφεί σύμβαση με ανάδοχο εταιρεία και άρα δεν υφίσταται προς το παρόν πλάνο πληρωμών, και επιμερίζεται στα έτη κατ’ αντιστοιχία με τον επιμερισμό του κόστους τα έτη του μετατροπέα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Αττική – Κρήτη ΙΙ. Συνεπώς το κόστος που αναλογεί στο έτος 2025 σύμφωνα με την εισήγηση του Φορέα Υλοποίησης ΑΔΜΗΕ Α.Ε. μπορεί να κριθεί εύλογο.
    • Αναφορικά με την αναγνώριση του ποσού ύψους €48,8 εκ. που αφορά στην  αποτίμηση της συναλλαγής μεταξύ ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και Euroasia Interconnector Ltd, μόνο το μέρος του ποσού που αφορά στο κόστος μελετών, αδειών, αιτήσεων αδειών, συμβάσεων και άλλων σχετικών ζητημάτων, που είχε αναληφθεί από την Euroasia Interconnector Ltd και το οποίο έχει ήδη αναγνωριστεί ως μέρος του εγκεκριμένου προϋπολογισμού του τμήματος του έργου Κύπρος-Κρήτη και έχει συμπεριληφθεί στη Συμφωνία Διασυνοριακού Επιμερισμού του Κόστους ημερομηνίας 10 Οκτωβρίου 2017, μπορεί να  αναγνωριστεί στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό ως κεφαλαιουχική δαπάνη του Φορέα Υλοποίησης ΑΔΜΗΕ Α.Ε. λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Φορέας Υλοποίησης ΑΔΜΗΕ Α.Ε. δεν παρείχε ως του είχε ζητηθεί από τις ρυθμιστικές αρχές τον επιμερισμό του κόστους, ούτε μεταξύ του κόστους της επιχειρηματικής απόφασης εξαγοράς και της αξίας των μελετών και λοιπών στοιχείων που είχαν αναληφθεί από την Euroasia Interconnector Ltd, ούτε μεταξύ των τριών τμημάτων του έργου. Συνεπώς οι Ρυθμιστικές Αρχές οφείλουν να στηριχθούν στα στοιχεία που είχαν υποβληθεί από την Euroasia Interconnector Ltd σύμφωνα με το επιχειρηματικό της σχέδιο και αφορά ποσό των €12 εκ.
    • Η εγγραφή «Άλλα κόστη» περιλαμβάνει ανάλυση δαπανών για άλλες μελέτες και εργασίες στη στεριά και στη θάλασσα, και μπορούν να κριθούν εύλογες.
    • Τα «Άλλα απρόβλεπτα έξοδα» δεν μπορούν να εγκριθούν καθώς βάσει των μεθοδολογιών τυχόν υπο/υπερ-επένδυση εκκαθαρίζεται και συνεπώς τυχόν απρόβλεπτα έξοδα δύναται να ληφθούν υπόψη εκ των υστέρων εφόσον συμβούν και κριθούν ως εύλογα και ανταποδοτικά.
    • Το σύνολο των λειτουργικών δαπανών που αφορούν στην κατασκευή και εγκατάσταση της Γραμμής Διασύνδεσης και οι οποίες κεφαλαιοποιούνται σύμφωνα με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα επιμερίζονται σχεδόν ισόποσα στα έτη της κατασκευαστικής περιόδου και μπορούν να κριθούν εύλογες.
  • Ως προς το λειτουργικό κόστος: 
    • Δεν είναι σε θέση να τοποθετηθούν επί λειτουργικών δαπανών που αναφέρονται στη θυγατρική εταιρεία Great Sea Interconnector Single Member S.A. (GSI) με την οποία ο Φορέας Υλοποίησης ΑΔΜΗΕ Α.Ε. έχει δηλώσει ότι προτίθεται να υπογράψει Συμφωνία Παραχώρησης, καθώς όπως ρητά αναφέρεται στην από 5 Σεπτεμβρίου 2024 αναθεώρηση της απόφασης Διασυνοριακού Επιμερισμού του Κόστους, οι Ρυθμιστικές Αρχές θα εξετάσουν προς έγκριση το υποβληθέν σχέδιο Συμφωνίας Παραχώρησης πριν την ανάληψη από αυτή οποιασδήποτε υποχρέωσης ή δικαιώματος σε σχέση με το Έργο. Ως εκ τούτου, η οντότητα GSI δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι εμπλέκεται στο παρόν στάδιο στο έργο ΕΚΕ 2.6.2.
    • Δεν είναι σε θέση να τοποθετηθούν επί των λειτουργικών δαπανών του Φορέα Υλοποίησης ΑΔΜΗΕ Α.Ε. λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Φορέας Υλοποίησης του Έργου ΕΚΕ 2.6.2 ΑΔΜΗΕ Α.Ε. δεν παρείχε τα απαιτούμενα στοιχεία που ζητήθηκαν από τις εμπλεκόμενες ρυθμιστικές αρχές, γεγονός που καθιστά αδύνατη την αξιολόγησή τους. 
Τα Μέλη της Ανώτερης Διοίκησης της ΡΑΕΚ, ασκώντας τις αρμοδιότητες και εξουσίες τους δυνάμει του άρθρου 23 των περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού Νόμων του 2021 έως 2023 (Ν.130(Ι)/202), αφού εξέτασαν όλα τα ενώπιον τους έγγραφα και στοιχεία, στη βάση των διαμειφθέντων,:
 
ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ
 
  1. Την υπογραφή της Κοινής Απόφασης της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) και της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου (ΡΑΕΚ) επί της Έγκρισης του Κόστους του Φορέα Υλοποίησης του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος 2.6.2 “Γραμμή Διασύνδεσης μεταξύ Κοφίνου (ΚΥ) και Κορακιά-Κρήτη (ΕΛ)” για τη Ρυθμιστική Περίοδο 2025 (Προσάρτημα Ι). 
  2. Να καλέσουν τον Φορέα Υλοποίησης του Έργου ΕΚΕ 2.6.2 ΑΔΜΗΕ Α.Ε. να υποβάλει τα έγγραφα και στοιχεία που υπολείπονται των αιτήσεων του, σύμφωνα με τις υπ’ αριθμό φακέλου 06.01.22/1400-2024 και 06.01.23/1401-2024, επιστολές της ΡΑΕΚ, ημερομηνίας 02 Σεπτεμβρίου 2024 για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της Άδειας Ιδιοκτήτη Γραμμής Διασύνδεσης και της Άδειας Διαχειριστή Γραμμής Διασύνδεσης έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η ανάκτηση των επιτρεπόμενων εσόδων κατά την πρώτη Ρυθμιστική Περίοδο 2025. 
  3. Να δώσουν οδηγίες στον Λειτουργό Αγοράς Ηλεκτρισμού να δημιουργήσει και να διατηρεί λογαριασμό για τη χρήση της Γραμμής Διασύνδεσης (Λογαριασμός Χρήσης της Γραμμής Διασύνδεσης- Λογαριασμός Δ-ΧΓΔ), ο οποίος κατά τη διάρκεια της κατασκευής από 1/1/2025  μέχρι 31/12/2029 θα πιστώνεται με το ποσό που θα διατίθεται από το Πάγιο Ταμείο της Κυπριακής Δημοκρατίας στη βάση της Απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 17 Σεπτεμβρίου 2024 και της υπ’ αριθμόν Απόφασης 300/2024 ΡΑΕΚ, ημερομηνίας 20 Σεπτεμβρίου 2024.   
    Ο Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρισμού να υποβάλλει για έγκριση στη ΡΑΕΚ την πρόταση για τη Διατίμηση Χρήσης της Γραμμής Διασύνδεσης (Δ-ΧΓΔ) για έκαστη Ρυθμιστική Περίοδο στη βάση του ποσού με το οποίο θα πιστώνεται από το Πάγιο Ταμείο της Κυπριακής Δημοκρατίας ο Λογαριασμός Δ-ΧΓΔ. 
    Το  ποσό των χρεώσεων χρήσης της Γραμμής Διασύνδεσης του μήνα Μ χρεώνεται στον λογαριασμό Δ-ΧΓΔ και πιστώνεται στον λογαριασμό του Διαχειριστή Γραμμής Διασύνδεσης εντός του μήνα Μ+1. 
    Νοείται ότι το  συνολικό ετήσιο ποσό των χρεώσεων χρήσης της Γραμμής Διασύνδεσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που θα πιστώνεται από το Πάγιο Ταμείο της Κυπριακής Δημοκρατίας στον Λογαριασμό Δ-ΧΓΔ για εκάστη Ρυθμιστική Περίοδο για το διάστημα από 1/1/2025 μέχρι 31/12/2029 ως προνοείται στην Απόφαση της ΡΑΕΚ υπ’ αριθμό 300/2024.
    Νοείται περαιτέρω ότι δεν θα γίνεται οποιαδήποτε πίστωση  στον λογαριασμό του Διαχειριστή Γραμμής Διασύνδεσης εάν δεν έχει πιστωθεί το σχετικό ποσό από το Πάγιο Ταμείο της Κυπριακής Δημοκρατίας στον λογαριασμό Δ-ΧΓΔ.
    Νοείται έτι περαιτέρω ότι η οριζόντια μείωση των τιμολογίων των καταναλωτών ηλεκτρισμού στη βάση της εφαρμογής της Απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 17 Σεπτεμβρίου 2024 διενεργείται πριν από την επιβολή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. 
  4. Την κοινοποίηση της παρούσας Απόφασης στον Φορέα Υλοποίησης του Έργου, ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και στον Λειτουργό Αγοράς Ηλεκτρισμού.
  5. Στο πλαίσιο πλήρους διαφάνειας και ενημέρωσης όλων των ενδιαφερομένων μερών, η Απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα της ΡΑΕΚ.